lezen op strand bonaire

De zomervakantie. Eindelijk geen zorgen maken over school, geen huiswerk en lekker naar het strand kunnen gaan. Dat lijken de perfecte ingredi├źnten om massa’s boeken te kunnen verslinden. Toch heb ik sinds ik terug ben uit Bonaire maar 30 bladzijdes gelezen in een boek. Het is vrij duidelijk dat ik een leesdip te pakken heb, maar hoe ben ik daaraan gekomen? En nog belangrijker, hoe kom ik er weer vanaf?

Toen ik in Bonaire op vakantie was heb ik vier boeken helemaal uitgelezen. Voor mijn doen is ongeveer een boek per week vrij veel. Zo las ik onder andere Cress van The Lunar Chronicles uit, en kon ik op vakantie bijna niet meer wachten terug naar huis te gaan om verder te lezen in Levana en Winter. Maar toen ik eenmaal thuis was, en ik de kans had dit te doen, heb ik er nauwelijks in gelezen. Elke keer kwam het er gewoon niet van, of had ik er gewoon geen zin in. Ik moet zeggen dat dat erg frustrerend is en ik was ook vrij verward, want hoe kan het dat ik zo van het lezen hou, en ik het nu zo weinig doe?

Ik ben eens nagegaan wat er allemaal afgelopen weken gespeeld heeft, en het komt er eigenlijk op neer dat ik het heel druk heb gehad en ik mijn vermaak op andere manieren gevonden heb. Zo heb ik bijvoorbeeld net een nieuw spel op mijn Nintendo 3DS waar ik veel mee speel. Ook ben ik echt verslingerd geweest aan de Netflix-serie Riverdale en heb ik een volledig seizoen van Project Runway gekeken. Daarnaast heb ik veel gewerkt bij mijn baan in het zwembad en had mijn vriend nu ook verlof, terwijl ik hem normaal niet zo vaak zie door zijn werk. Na het werken ging ik dan ook graag naar hem toe en hoewel het niet erg is als ik bij hem ga lezen, het is dan toch leuker om samen dingen te gaan doen, zoals een serie kijken bijvoorbeeld.

Al deze factoren hebben ervoor gezorgd dat ik niet zoveel heb gelezen. Toch denk ik dat ik weer snel uit deze leesdip zal kunnen komen. De seizoenen Riverdale en Project Runway heb ik afgekeken, en aankomende week heb ik kortere diensten op het werk. Ik ben verder gevorderd in het spel dat ik gekocht heb, en mijn vriend heeft op dit moment geen vakantie meer. Ik zal hierdoor dus meer tijd overhebben om te lezen (en om te bloggen, want dat heb ik helaas ook een beetje laten verwaarlozen). Ik hoop daarom ook snel weer zin te hebben gewoon lekker weer te gaan lezen. De wereld van The Lunar Chronicles begin ik namelijk toch wel een beetje te missen…


Wat doe jij om uit een leesdip te komen?

