Recensie: Scarlet

Titel: Scarlet
Serie: The Lunar Chronicles #2
Auteur: Marissa Meyer
Vertaler: Sandra C. Hessels
Uitgeverij: Blossom Books
Genre: Young Adult, Sci-Fi
Aantal bladzijdes: 422
ISBN: 9789020678949
Waardering: 4 sterren

Goodreads

PAS OP! Deze recensie bevat spoilers over het eerste deel van The Lunar Chronicles: Cinder. Lees deze recensie dus alleen wanneer je Cinder ook gelezen hebt!

Cinder wordt gevangen gehouden in het Koninklijk Paleis en zal alles op alles moeten zetten om te ontsnappen. Als dat haar lukt, is ze echter nog steeds de meest gezochte voortvluchtige op Aarde.
Ondertussen is aan de andere kant van de wereld Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Scarlet ontdekt dat haar oma veel geheimen had, en dat die levensgevaarlijk zijn. Straatvechter Wolf lijkt de enige te zijn die Scarlet kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen.

Als de zoektocht Scarlet en Wolf uiteindelijk bij Cinder brengt, blijkt dat ze elkaar veel harder nodig hebben dan ze ooit konden vermoeden. Samen proberen ze uit handen van de meedogenloze koningin Levana te blijven, die tot alles bereid is om de knappe keizer Kai haar man, koning en gevangene te maken.

Scarlet, deel twee van The Lunar Chronicles, de serie waar ik langzamerhand steeds meer van ga houden. Op het moment dat ik Cinder uitlas, ben ik snel hierin begonnen. Het duurde echter alleen wat langer om hem uit te lezen dan gedacht, maar dat maakt niet uit. Zo kon ik er lekker lang van genieten! Wat vond ik nou eigenlijk van deel twee van deze serie?

Het boek liet me kennis maken met Scarlet. Scarlet is een meisje van het Franse platteland die jarenlang bij haar oma heeft ingewoond. Haar oma raakt op een gegeven moment vermist en Scarlet gaat naar haar opzoek. Langzaamaan blijken zij en Cinder steeds meer met elkaar te maken te hebben.

Om met de deur in huis te vallen: Dit boek voelde voor mij heel erg als een soort tussenboek van de serie, wat het natuurlijk ook letterlijk is, maar wel in de positieve zin van het woord. Waar Cinder een verhaal opzich zou kunnen zijn, was Scarlet een boek dat meer verdieping in het verhaal over het verleden van Cinder gaf. Het boek was eigenlijk een soort inleiding naar een verder verhaal. Er zat wel spanning in, maar dit was meer opbouwend naar het volgende boek.

De verhaallijnen van Cinder en Scarlet wisselen elkaar af, en dat vind ik erg tof aan het verhaal. Zo krijg je van elk personage mee wat er in hun hoofden omgaat en het zorgt voor leuke situaties, omdat je als lezer soms meer weet over een bepaalde situatie, dan één van de personages dat op dat moment doet. Cinder is haar droge humor ook zeker niet kwijt geraakt en Scarlet is een ontzettend stoere meid, die niet over zichzelf heen zou laten lopen.

Ik vond het erg leuk om te lezen over hoe de elementen uit het sprookje Roodkapje, waren verwerkt in de verhaallijn van Scarlet. De “grote boze wolf” bijvoorbeeld en de rode hoodie van Scarlet. Ook de Franse elementen vond ik super tof. Zo werd Scarlets oma steeds Grand-mère genoemd, wat natuurlijk Frans is voor grootmoeder. Maar ook de sfeer op het Franse platteland vond ik heerlijk om over te lezen. Ik kreeg er een vakantiegevoel van, omdat ik regelmatig die kant op ben geweest tijdens de zomer.

Scarlet geeft je meer verdieping in de verhaallijn van Cinder, en laat je kennis maken met een nieuw sprookje en een nieuw personage: Scarlet. Het boek bouwt op naar een ontzettend spannend derde deel, dus dat belooft veel goeds!

Heb jij The Lunar Chronicles al gelezen?

7 thoughts on “Recensie: Scarlet

Add yours

  1. Leuke recensie, Ingeping! Toen ik Scarlet voor het eerst las, was ik een beetje verbaasd dat Cinder er nauwelijks in voor kwam. Maar je komt vervolgens wel meer over haar te weten, wat erg leuk was. Ik vind het knap hoe Marissa Meyer deze serie opbouwt, een beetje als zo’n liedje waarbij er telkens een instrument bij komt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Create a website or blog at WordPress.com

Omhoog ↑

